Att ge livet en chans

En djup depression, ett trauma. En oväntad vändning i livet.
Många saker kan få en att vilja ge upp.

Jag har gett upp. Många gånger.
Men för första gången på jag vet inte hur många år så känner jag att det kanske är dags att ge livet en chans.
Det är svårt att hitta känslan av att det skulle vara värt det, men det har ändå såtts ett frö i hjärnan på mig nånstans och det är ju alltid en början.
Jag har planerade inläggningar, stöd från öppenvården, medicinering som ska hjälpa mig upp, en Jools hemma som stöttar mig till tusen.
En familj som gör allt i deras makt för att få mig att vända på pannkakan.

Jag är så fruktansvärt tacksam. Något otroligt, och det sista jag vill är att svika dem genom att ge upp igen.
Så även om kroppen egentligen inte orkar leva mer så ska jag nog försöka vattna det lilla fröet och se om det börjar växa.
Vem vet, jag kanske får tillbaka livsgnistan? Jag kanske börjar känna så som jag egentligen borde känna, med alla förutsättningar jag har.

Tack för att ni finns där ute och jag ska försöka att inte svika er <3


Kommentarer
Angelica Molin

du klarar det gumman <3

2014-01-14 @ 09:10:21
Louise wennberg

Du kommer klara det livet kommer segra jag vet många som har vart långt ner att livet nästan inte funnits men så har det vänt en dag vänder det för dej med å du verkar så motiverad att det kommer gå jag tror på dej kramar louise

2014-01-14 @ 16:43:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

No need to argue, anymore.

RSS 2.0