Hard worl work. Hela helgen.

Den mentala inställningen när man börjar 8.15 på en lördag och ska jobba 12 timmar utan rast är riktigt viktig.
Börjar jag nu med ångest och dåliga tankar så kommer dagen bli ofattbart lång. Och jobbig för den delen.

Men, lite musik i lurarna och kaffe i termosmugg, nudlar i väskan och smink nedpackat. Förhoppningsvis gör det skillnad.

Det var mys igår när jag kom hem från jobbet. Trots en dag som började med depp-deluxe så gick jobbpasset förvånansvärt fort. Sysselsatt i den grad att jag inte ens hann med det jag borde ha gjort! Inga livsavgörande saker jag inte hann, men det kändes så fruktansvärt bra att bara få vara där med "mina tjejer" och kunna lägga hela kvällen på att bara vara och umgås med dem.
Det gjorde nog mer för mitt psyke än för deras just igår kan jag tänka mig.
Jag mådde till och med BRA när jag gick.därifrån trots att jag var uppe.i.varv.
Och inte nog med det så blev jag bemött med tända ljus och en cider när jag kom hem.
Kärlek!!

/J


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

No need to argue, anymore.

RSS 2.0